1e dagen nw zeeland - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu 1e dagen nw zeeland - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu

1e dagen nw zeeland

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Tiny

29 Februari 2016 | Nederland, Dussen

Aangekomen in nw zeeland moesten we ff wachten op de auto maar een mooie witte toyota higlander stond op ons te wachten.
Links rijden was ff wennen maar we kwamen snel bij ons mogen we toch wel zeggen prachtige b&b . Wij hebben een groot huis. Maar dat was 2 x zo groot met uitzicht op chrstchurch waar we daarna naar toe gereden zijn. Toch wel bizar want het hart vd start was weggevaagd door de aardbeving heel bizar.
Volgende dag rit naar ankora een mooie rit naar een meer naar een victoriaans stadje. Terugrit over een pittige ravijnweg maar bram deed het prima.
Volgende dag onze trouwdag 29 febr waarbij we al werden verrast met een champagneontbijt met balonnen. Na een mooie rit naar lake tekapo kwamen we aan in ons chalet uitkijkend over het meer. Teun had gezorgd voor 4 mooie rode rozen. Hoe romy.
Maar de grote verassing kwam toch wel via de videoboodschap van de vrienden. Stephanie had er een geweldig filmpje van gemaakt en het was ontroerend en hilarisch een geweldig kado!!!
Als klap op de vuurpijl kregen we nog een heerlijk etentje aangeboden van kristin en arjan . Een mooie dag die we niet snel zullen vergeten.

• 02 Maart 2016 - 13:16

Cees Klomp:

Kan je gelijk de borden inventariseren/saneren. Enjoy.

• 06 Maart 2016 - 11:09

Bea:

Hoi tiny en teun,
    Klinkt heel leuk jullie eerste ervaringen in nieuw zeeland! Veel plezier met zijn viertjes! Wij zijn weer thuis en hebben zojuist marjolijn en aanhang naar schiphol gebracht. Zij zitten nu in de lucht op weg naar san francisco! Xxx

• 06 Maart 2016 - 21:42

Ans :

Leuk, jullie blog. Kijk uit naar meer!!
    Veel plezier daar!
    xxx

• 08 Maart 2016 - 19:28

Marian:

Hoi daar gefeliciteerd met jullie trouwdag nog en heel veel plezier op jullie reis met ze viertjes. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en zijn straks benieuwd naar de verhalen en mooie foto,s. Heel veel liefs en de groetjes van Rob,Marian ,Niels en Irene.XXXX

Verslag uit: Nederland, Dussen

Tiny

Ik ben zelfstandig onderneemster en heb een verkeersadviesbureau. www.verkeersadviesbureau.nl Afgelopen jaar ben ik op rondreis geweest in Ecuador en Colombia, alwaar wij in Guamote 2 dagen in een hostel verbleven. Guamote is een dorp dat ligt aan de voet van de hoogste vulkaan ter wereld en fungeert als centraal dorp voor 10 kleine dorpen die in de bergen liggen. Ongeveer 20 jaar geleden is er door een Belgische organisatie een project opgestart om in de kleine dorpen de plaatselijke bevolking onderwijs te geven. Dit was de eerste keer dat hiertoe de mogelijk tot onderwijs werd gecreëerd. Tot op de dag van vandaag gaan er vanuit het hostel nog elke dag vrijwilligers de bergen in om in de dorpen onderwijs te geven. Er begon echter ook een behoefte te ontstaan aan praktische trainingen zoals computerles, naailes en andere handvaardigheden, welke ook werden opgezet. Om die mogelijkheid te creëren werd er gezocht naar een locatie waar die trainingen konden worden gegeven . Tegelijkertijd werd er ook naar de toekomst gekeken en is er ingespeeld op de mogelijkheid van toerisme. Hiertoe is een pand aangekocht alwaar een hostel in combinatie met het educatieve centrum kon worden gehuisvest. De locale bevolking is in alle projecten betrokken in de vorm van koks, huishoudster, gidsen, en naaisters. Ze zijn hierin erg gedreven maar missen de input van nieuwe impulsen omdat er nog niet veel contact is buiten hun dorpen. Nu er wat meer toeristen komen is het de opzet om meer handwerk te maken die aansluit op de behoefte van deze toeristen, waardoor de mensen geld kunnen generen wat ze weer kunnen investeren in educatieve projecten. Tevens komt er sinds kort een trein langs het dorp en mogen ze in het station ook een klein winkeltje beginnen. Mijn opzet is om als vrijwilligster dit artisan project te begeleiden. Hiertoe heb ik allerlei patronen, materialen en ontwerpen verzameld, die ik ter plaatse met de vrouwen ga uitwerken. Ik ga ze een beetje leren boekhouden en laten zien hoe je het beste mensen kunt benaderen om te kunnen verkopen. Tevens zal ik zorgdragen voor de inrichting en de presentatie van het geheel. Het is mijn bedoeling om voor het Hostel kussens, plaids e.d te maken waardoor de inrichting wat aangenamer en aantrekkelijker wordt om daar te verblijven. Ook zal de website moeten worden aangepast om het Hostel wat meer aan te prijzen. In juli hebben de kinderen vakantie en dan wordt er in het educatieve centrum vakantieschool gegeven. Ik ga hierbij aan de kinderen creatieve lessen geven, waarbij ik ze spelenderwijs allerlei technieken en vaardigheden wil bijbrengen. Kortom een combinatie van werkzaamheden die moeten leiden tot creativiteit en inspiratie om meer inkomsten voor de plaatselijke bevolking te genereren.

Actief sinds 27 April 2013