Bram en stephanie - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu Bram en stephanie - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu

Bram en stephanie

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Tiny

11 Juli 2013 | Nederland, Landsmeer

Wat was het weer fijn om mijn eigen kind in de armen te sluiten.Had haar toch wel een beetje gemist. Ze vielen meteen met hun neus in de feesten want het is de tijd van de oogstfeesten. In de dorpen worden er dan een soort stierengevechten gehouden. Wat inhoudt dat er een stier wordt losgelaten in een arena en dat stoere mannen het beest een beetje gaan opjagen. Daarom heen is er dan een dansgroep, veel muziek eten en drank. Het is echt een dorpsfeest en erg leuk om mee te maken. Stephanie met haar blonde haar was natuurlijk het bekijks van de dag. De volgende dagen in guamote hebben ook Stephanie en bram zich ingezet door te knutselen, koken ed en ook de door hum meegebrachte spullen uit te delen bij de verschillende dorpen. Er zijn weer heel wat kinderharten verwarmd door een pop of een bal en ook de kaarten waren erg populair. Ik ben ook nog 2 dagen met hun meegereisd waarbij we twee prachtige natuurtrips en de stad cuenca hebben bezocht. Daar hadden ze een heerlijk tentje met koffie en een gebakje, waar ik dan ook dankbaar een paar keer gebruik van heb gemaakt. Wat kan je daar van genieten zeg als je het een poosje niet heb gehad!!!
Veel te vlug naar mijn zin moesten we alweer afscheid nemen want Stephanie en bram reizen nog 2 weken door Ecuador.
Even slikken maar toch wel heel fijn dat we dit samen mogen meemaken.
De grote verassing kwam toch ook wel doordat mijn man zei: ik mis je zo erg ik kom 2 weken eerder naar je toe. Kan ik je nog even helpen en dan gaan we samen nog een paar dagen reizen in Ecuador! Als dat geen ware liefde is dan weet ik het niet meer!
Al met al besef ik hier goed hoe fijn ik het thuis heb met al mijn familie en vrienden, maar die moeten toch nog 6 weken wachten voor ze me weer zien!!
Liefs Tiny.
Ps. Als u nog iets wil bestellen moet het deze week want dan kan Stephanie het nog mee terugnemen.

  • 11 Juli 2013 - 14:48

    Jose:

    Hè Tiny ,
    Wat leuk voor je dat Bram en Stephanie er even waren,jammer dat het zo kort is hè .
    Zoooo nou that must be real LOVE dat Teun eerder komt goed hoor.
    Kan jij een paar setjes armbanden ,ketting en oorbellen voor mij samenstellen,en dan mail je maar wat het kost ik vindt ze allemaal erg mooi,en vertrouw jou dat je het leukste uitzoekt.
    Zie over 6 weken. X Bert en José

  • 11 Juli 2013 - 16:58

    Rita:

    Hey Tiny,
    Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk had. Je beseft dan inderdaad des te meer hoe goed wij het hebben hier in nederland. Nog 6 weken, aan de ene kant duurt het nog lang, aan de andere kant is het zo weer voorbij. Geniet van deze weken! Liefs, Rita

  • 11 Juli 2013 - 18:54

    Marian:

    Hoi Tiny,

    Wat heerlijk voor je dat Stephanie en Bram even bij je langs zijn geweest en wat ontzettend lief van Teun dat hij eerder naar je toe komt. Het is erg leuk om je verhalen wat je allemaal meemaakt te lezen.Ik hoop dat je de laatste weekjes nog heel veel plezier zult hebben en dat je nog maar veel mooie dingen mag maken. Tiny heel veel succes nog en de groetjes vanuit Hoorn liefs Rob, Marian en Niels.

    Ik wil graag 4x de sleutelhanger.

  • 11 Juli 2013 - 19:08

    Henk:

    Hoi Tiny,

    Leuk om jouw verslag te lezen. Fijn voor je dat Teun je eerder komt bezoeken.
    Ik kan me voorstellen dat je als je daar bent bepaalde zaken in een ander perspectief gaat plaatsen. Heb in Ghana wel dezelfde ervaring gehad.
    Geniet er nog van.

    Gr. Henk

  • 11 Juli 2013 - 22:59

    Annemieke Vermeulen:

    Lieve Tiny. Wat een gezellige tijd heb je daar gehad met Stephanie en Bram. Het zal voor hun ook bijzonder zijn om jou daar zo bezig te zien. En nou komt ook Teun nog eerder! Kunnen er nog meer dingen gemaakt worden. Wat een schat is het toch! Wij gaan morgen op vakantie. Je verhalen zal ik even moeten missen. Maar als het even kan probeer ik verbinding te krijgen. Nog heel veel plezier en een mooie tijd daar. Dikke kus van ons vieren. Annemieke

  • 11 Juli 2013 - 23:24

    Ingrid:

    Hoi Tiny, eindelijk een berichtje van mij. Ik heb je uiteraard kunnen volgen door je geweldige verhalen en foto's en je ook nog via FaceTime kunnen spreken. Je schrijft ontzettend leuk en onderhoudend. Er is al heel veel door je familie en vrienden gezegd en weet daar ook niets meer aan toe te voegen.
    Het is mooi dat Teun eerder komt en dat jullie samen je reis kunt afsluiten. De thuiskomst zal daardoor iets minder beladen zijn. Jij mist iedereen en wij jou ook, maar als je straks weer terug bent in het normale leven dan zul je weer alles daar missen. Dus geniet er nog van!
    Heel veel liefs van ons uit Almere.
    PS. ik wil graag 2 gekleurde kussenslopen voor op onze nieuwe selfmade steigerhouten bank. Jij mag kiezen ;-)

  • 16 Juli 2013 - 20:43

    Martha:

    Hoi wat fijn dat je Stephanie en Bram ff bij je gehad hebt. Ook zij zullen met bewondering gekeken hebben. Wat een verrassing dat Teun weer komt we begrijpen best dat hij je erg mist. Hier gaat het wel . Nu lekker weer voorspeld voor een paar dagen eindelijk. Tiny veel succes we blijven je volgen
    Dikke kus liefs Hennie en Martha

  • 24 Juli 2013 - 14:15

    Marja:

    hoi Tiny, inmiddels is Teun onderweg of al gearriveerd. Heerlijk nog even samen de schouders er onder te zetten. De kussenhoesjes zijn binnen, waarvoor dank. Ze zijn heel fleurig, leuk! Liefs en groet, marja


  • 25 Juli 2013 - 14:02

    Christien Spooren:

    Je hebt een poosje niks van ons gehoord. vier weken vakantie en later nog vier dagen met Annemie en kids.
    wat gaat de tijd snel je kunt alweer een beetje aan de thuisreis denken. zal wel een kultuur schok zijn.
    alles weer op z'n hollands geregeld. fijn dat steph en bram geweest zijn.het is best belangrijk dat er mensen zijn die begrijpen waar je het over hebt.dat kan alleen als zij er zelf ook geweest zijn.
    fijn dat teun eerder kan komen.weer een paar extra handjes om te helpen.
    Ik had eigenlijk een groot tafelkleed willen bestellen. zal nu wel te laat zijn?
    ik hoor het wel.zie er naar uit je weer veilig en gezond in Nederland te zien.

    liefs,
    Marcel en Christien

  • 27 Juli 2013 - 18:46

    Martharuijs:

    Hoi Tiny een hele leuke tijd met je lieve mannetje Teun. We hopen jullie weer gauw in Holland te zien. Nog t fijne tijd in je project. Xxx liefs van Hennie en Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landsmeer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

Bolivia

31 Juli 2013

Laatste dagen

11 Juli 2013

Bram en stephanie

29 Juni 2013

Zaaien en oogsten

24 Juni 2013

Winkeltje artsenia en oppimpen hostel
Tiny

Ik ben zelfstandig onderneemster en heb een verkeersadviesbureau. www.verkeersadviesbureau.nl Afgelopen jaar ben ik op rondreis geweest in Ecuador en Colombia, alwaar wij in Guamote 2 dagen in een hostel verbleven. Guamote is een dorp dat ligt aan de voet van de hoogste vulkaan ter wereld en fungeert als centraal dorp voor 10 kleine dorpen die in de bergen liggen. Ongeveer 20 jaar geleden is er door een Belgische organisatie een project opgestart om in de kleine dorpen de plaatselijke bevolking onderwijs te geven. Dit was de eerste keer dat hiertoe de mogelijk tot onderwijs werd gecreëerd. Tot op de dag van vandaag gaan er vanuit het hostel nog elke dag vrijwilligers de bergen in om in de dorpen onderwijs te geven. Er begon echter ook een behoefte te ontstaan aan praktische trainingen zoals computerles, naailes en andere handvaardigheden, welke ook werden opgezet. Om die mogelijkheid te creëren werd er gezocht naar een locatie waar die trainingen konden worden gegeven . Tegelijkertijd werd er ook naar de toekomst gekeken en is er ingespeeld op de mogelijkheid van toerisme. Hiertoe is een pand aangekocht alwaar een hostel in combinatie met het educatieve centrum kon worden gehuisvest. De locale bevolking is in alle projecten betrokken in de vorm van koks, huishoudster, gidsen, en naaisters. Ze zijn hierin erg gedreven maar missen de input van nieuwe impulsen omdat er nog niet veel contact is buiten hun dorpen. Nu er wat meer toeristen komen is het de opzet om meer handwerk te maken die aansluit op de behoefte van deze toeristen, waardoor de mensen geld kunnen generen wat ze weer kunnen investeren in educatieve projecten. Tevens komt er sinds kort een trein langs het dorp en mogen ze in het station ook een klein winkeltje beginnen. Mijn opzet is om als vrijwilligster dit artisan project te begeleiden. Hiertoe heb ik allerlei patronen, materialen en ontwerpen verzameld, die ik ter plaatse met de vrouwen ga uitwerken. Ik ga ze een beetje leren boekhouden en laten zien hoe je het beste mensen kunt benaderen om te kunnen verkopen. Tevens zal ik zorgdragen voor de inrichting en de presentatie van het geheel. Het is mijn bedoeling om voor het Hostel kussens, plaids e.d te maken waardoor de inrichting wat aangenamer en aantrekkelijker wordt om daar te verblijven. Ook zal de website moeten worden aangepast om het Hostel wat meer aan te prijzen. In juli hebben de kinderen vakantie en dan wordt er in het educatieve centrum vakantieschool gegeven. Ik ga hierbij aan de kinderen creatieve lessen geven, waarbij ik ze spelenderwijs allerlei technieken en vaardigheden wil bijbrengen. Kortom een combinatie van werkzaamheden die moeten leiden tot creativiteit en inspiratie om meer inkomsten voor de plaatselijke bevolking te genereren.

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 11459

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 03 April 2016

Nieuw Zeeland

27 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: