De eerste bestedingen opgehaald geld - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu De eerste bestedingen opgehaald geld - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu

De eerste bestedingen opgehaald geld

Blijf op de hoogte en volg Tiny

22 Mei 2013 | Nederland, Landsmeer

Het bezoek aan Otavale de grootste markt is uitgesteld. Er kwamen onverwacht toch gasten. Jammer maar nu gaan we volgende week. Wel ben ik met de naaijuffrouw een dagje naar riobamba geweest om daar alvast wat inkopen te gaan doen. Ik heb ook toestemming om het hostel een beetje op te pimpen. Is nl wel verbouwd maar nog erg saai. Ik heb overleg gehad met Wietze dat is ook een Nederlander die in intisisa geïnvesteerd heeft zodat ze hebben kunnen verbouwen. Hierdoor hebben ze meer kamers en kunnen ze ook grotere groepen hebben zoals bv foxreizen ed. Het is een heel lieve man die het intisisa ook gunt. Hij was eerst wat behoudend maar heb hem mijn plannen voorgelegd en hij was helemaal om. Zoals jullie mij kennen komt er dus veeeeeel meer kleur in. Het liefst had ik de muren ook nog geverfd maar die waren net nieuw dus dat ging iets te ver. Haha
Dus stoffen fuchsia en zeegroen voor de bankussens gekocht en in Otavale ga ik de kleurige gordijnstoffen halen, wordt helemaal leuk. Ook garens, wol naalden ed aangeschaft want er is van alles niets. We zitten op krukjes achter de naaimachine, na 3 dagen had ik al rugpijn, dus ik heb ook 2 bureaustoelen aangeschaft, vonden ze helemaal geweldig. Ondertussen hebben we al een aantal ideeën uitgewerkt, zoals iphoneoplaadtasje, toilettafel, sleutelhangers, etui s en de eerste zijn al verkocht. Heb ook in het hostel een hoekje ingericht met groentekistjes vd markt en dat vinden de toeristen helemaal leuk. Ook is me gevraagd of ik een varken wil kopen voor mama cookie. Dat is een oma die op de markt staat met eten. Door geldgebrek en pech met haar vorige varkentjes kan ze haar kraampje als ze geen nieuwe varkens heb niet meer draaiende houden. Eva heeft een klein varken voor haar gekocht en ik een grotere. We noemen het teuntje !! Ook heb ik Wilma en Teun al een hele lijst met materialen en benodigdheden die we hier kunnen gebruiken doorgemaild, dus er moet ook al weer een extra koffer mee naar Ecuador. Wel handig zulke koeriers! Zoals jullie dus lezen wordt het geld voor allerlei doeleinden gebruikt en ik hou jullie er van op de hoogte! Liefs tiny

  • 22 Mei 2013 - 14:18

    Annemieke:

    Lieve Tiny, zo te horen wordt het een kleurrijk geheel daar. Heel erg leuk dat je met al je ervaringen en creativiteit zoveel mooie dingen kunt maken. Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd daar. En veel aardige mensen zo te horen.
    Maar vandaag is natuurlijk ook jou Stefanie jarig! Ook al ben je ver weg, bij deze een dikke felicitatiezoen. Vanavond zullen wij het lekkere taartje van Stefanie wel even proeven. Als die goed bevalt sturen we een stukje op!! Lieve Tiny, geniet vooral van alle leuke en mooie dingen. Liefs Annemieke

  • 22 Mei 2013 - 14:31

    Ans:

    Lieve Tiny,
    Alweer zo'n enthousiast verhaal. Leuk om te horen waar je allemaal mee bezig bent en waarmee de bevolking geholpen kan worden. En dat het daar kleurrijk wordt....dat was natuurlijk wel te verwachten als ze jou drie maanden in huis halen. Heerlijk toch als de mensen er blij mee zijn en enthousiast reageren. Dan weet je waar je het voor doet. Ook van ons een dikke kus voor de verjaardag van je dochter! En misschien kun jij er daar ook een glas op drinken als wij vanavond proosten op je dochter?
    Liefs ook van Yolinde en Jorn, Ans

  • 22 Mei 2013 - 18:48

    Riek En Ton Fafiani:

    Hallo Tinywat een onderneming maar geweldig om mee te maken en zo te lezen is dat wel geknipt voor jou om daar de mensen te helpen wij lezen hier ook jou verslagen leuk hoornu veel suxses en zou zeggentot de volgende reis verslag groetjesvan onsde ouders van Alfons

  • 24 Mei 2013 - 07:12

    Henk Luth:

    Hoi Tiny,
    Mooie verhalen, fijn om te lezen dat alles zo goed gaat. Volgens mij ben je al een eind op weg een echte ontwikkelingswerkster te worden. Ook goed om te lezen dat je goede bestemmingen voor het opgehaalde geld hebt gevonden.
    Heel veel succes verder.
    Groetjes ook van Janneke, Henk

  • 24 Mei 2013 - 09:02

    Jose:

    Hè Tiny
    Wat leuk om te lezen dat jij het daar een beetje mag op pimpen ,als ze jou je gang laten gaan zullen ze er helemaal blij mee zijn.
    Ik had Bram in de zaak en begreep dat Stefanie jarig is ,dus bij deze ook nog gefeliciteerd .
    Je wordt wel gemist,maar Teun gaat al gauw naar je toe ,dus kan hij even bij tanken.
    Goed van je die buro stoelen en oma Cookie TOP zo zie wat een goeds je kan doen als je de middelen hebt. Ik zou zeggen leef je uit en zet ' m op.
    X Bert en José

  • 24 Mei 2013 - 19:20

    Martharuijs:

    Hoe Tiny ze kunnen het wel aan jou overlaten om het gezellig te maken met kleur. Nog ff en je mannetje Teun en zus Wilma komen. Niet het varkentje te vergelijken met Teun. Mooie dingen doe je we zijn trots op je. Gr. HENNIE EN MARTHA X

  • 26 Mei 2013 - 08:51

    Yvonne Jonkman:

    Tiny, aan de keukentafel met uitzicht op loodgrijze luchten en noem het even optimistisch: frisgroene weilanden hier in Oosthuizen. Nadruk op FRIS!! Het is hier loei- en loeikoud. De cv aan alsof het hartje winter is. Als je het leuk vindt om mensen daar iets van hier te laten zien, dan zal ik je wat sturen. Ik ben bezig met het maken van collages, is lastig, maar het gaat langzaam vooruit. Ik mail je er een paar door. En maar oefenen en oefenen. Daar ben ik menig koude zondag mee zoet.
    Nog even en dan zijn Teun en Wilma ook bij je op bezoek. Hartstikke leuk, voor jullie allemaal. Ik vind het erg goed om te lezen hoe je daar je gang gaat en oplossingen vindt voor problemen. Kan je een beetje zelfstandig werken of krijg je instructie voor de dingen die gedaan moeten worden?
    Hoe dan ook: het zal gewoon goed komen.

    Met hartelijke groeten,
    Yvonne Jonkman

  • 26 Mei 2013 - 15:53

    Fernando:

    Hola Tiny,
    interessante verhalen. Uitdagende deelname aan het project.
    Dank voor delen.

    Groetjes,

    Fernando.

  • 26 Mei 2013 - 21:14

    Annemarie Teeken:

    Hello Tiny,

    Zo ver weg en toch zo dichtbij....
    Vanavond ff tijd om je verslagen te lezen.
    Je bent al weer drie weken daar en zo te lezen heb je al een heleboel gedaan.
    Het villen van de cavia deed me denken aan onze reis naar Peru,waar wij hem zelf hebben gegeten.
    Gezellig dat Teun en je zus naar je toekomen en als couriers dienen.
    Veel succes met het bijzondere werk wat je doet, en veel plezier met Teun en zusje.

    Dikke kus Annemarie Teeken

  • 04 Juni 2013 - 21:54

    Ellen India:

    He Tiny,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele dikke kus van ons hier. Ik lees dat je het daar goed naar je zin hebt. Zo te zien zet je de boel al aardig naar je hand. Een kleurtje hier en kleurtje daar. Ik denk dat je een aardige handtekening zult achterlaten als je er weer vertrekt.
    Zoals je weet hebben we hier ook een jarige job vandaag en bovendien is vanmorgen om 7 uur een veulentje geboren van een van de paarden hier. We waren erbij en dat is altijd weer bijzonder om te zien. Vanmiddag liepen mama en kind alweer heerlijk buiten. Het is hier nu ook prachtig weer. Dus eindelijk heerlijk buiten. Dat heeft veel te lang geduurd, Ik geniet ervan. Zoals je weet heb ik daar nu alle tijd voor. Zo zie je maar ieder nadeel heeft zijn voordeel! Kun je nog iets doen met alle ideetjes waar we het over hebben gehad behalve het pimpen van de hostel? Heb je Teun en Wilma ook al aan het werk gezet of ben je ook de omgeving aan het verkennen af en toe. Nou lieve Tiny keep up the good work. En je weet Time flies when........
    Ik ge nu de taart aansnijden en neem een extra puntje op jou en zal aan je denken.
    Groetjes aan Teun en Wilma en heel veel plezier samen.
    Liefs Ellen

  • 04 Juni 2013 - 22:38

    Peter De Boer:

    Hoi Tiny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen heb je het maar druk. Fijn dat Teun en Wilma er nu ook zijn kun je toch nog gezellig je verjaardag vieren.
    We hebben je belevenissen gelezen en merken dat je je daar lekker creatief uit kan leven. De tijd vliegt alweer, maar ik denk dat je aardig wat hebt bereikt. We zijn benieuwd naar alle fotos en verhalen. Fijne verjaardag en drink er maar een wijntje op.

    Peter en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landsmeer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

Bolivia

31 Juli 2013

Laatste dagen

11 Juli 2013

Bram en stephanie

29 Juni 2013

Zaaien en oogsten

24 Juni 2013

Winkeltje artsenia en oppimpen hostel
Tiny

Ik ben zelfstandig onderneemster en heb een verkeersadviesbureau. www.verkeersadviesbureau.nl Afgelopen jaar ben ik op rondreis geweest in Ecuador en Colombia, alwaar wij in Guamote 2 dagen in een hostel verbleven. Guamote is een dorp dat ligt aan de voet van de hoogste vulkaan ter wereld en fungeert als centraal dorp voor 10 kleine dorpen die in de bergen liggen. Ongeveer 20 jaar geleden is er door een Belgische organisatie een project opgestart om in de kleine dorpen de plaatselijke bevolking onderwijs te geven. Dit was de eerste keer dat hiertoe de mogelijk tot onderwijs werd gecreëerd. Tot op de dag van vandaag gaan er vanuit het hostel nog elke dag vrijwilligers de bergen in om in de dorpen onderwijs te geven. Er begon echter ook een behoefte te ontstaan aan praktische trainingen zoals computerles, naailes en andere handvaardigheden, welke ook werden opgezet. Om die mogelijkheid te creëren werd er gezocht naar een locatie waar die trainingen konden worden gegeven . Tegelijkertijd werd er ook naar de toekomst gekeken en is er ingespeeld op de mogelijkheid van toerisme. Hiertoe is een pand aangekocht alwaar een hostel in combinatie met het educatieve centrum kon worden gehuisvest. De locale bevolking is in alle projecten betrokken in de vorm van koks, huishoudster, gidsen, en naaisters. Ze zijn hierin erg gedreven maar missen de input van nieuwe impulsen omdat er nog niet veel contact is buiten hun dorpen. Nu er wat meer toeristen komen is het de opzet om meer handwerk te maken die aansluit op de behoefte van deze toeristen, waardoor de mensen geld kunnen generen wat ze weer kunnen investeren in educatieve projecten. Tevens komt er sinds kort een trein langs het dorp en mogen ze in het station ook een klein winkeltje beginnen. Mijn opzet is om als vrijwilligster dit artisan project te begeleiden. Hiertoe heb ik allerlei patronen, materialen en ontwerpen verzameld, die ik ter plaatse met de vrouwen ga uitwerken. Ik ga ze een beetje leren boekhouden en laten zien hoe je het beste mensen kunt benaderen om te kunnen verkopen. Tevens zal ik zorgdragen voor de inrichting en de presentatie van het geheel. Het is mijn bedoeling om voor het Hostel kussens, plaids e.d te maken waardoor de inrichting wat aangenamer en aantrekkelijker wordt om daar te verblijven. Ook zal de website moeten worden aangepast om het Hostel wat meer aan te prijzen. In juli hebben de kinderen vakantie en dan wordt er in het educatieve centrum vakantieschool gegeven. Ik ga hierbij aan de kinderen creatieve lessen geven, waarbij ik ze spelenderwijs allerlei technieken en vaardigheden wil bijbrengen. Kortom een combinatie van werkzaamheden die moeten leiden tot creativiteit en inspiratie om meer inkomsten voor de plaatselijke bevolking te genereren.

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 11456

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 03 April 2016

Nieuw Zeeland

27 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: