Winkeltje artsenia en oppimpen hostel - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu Winkeltje artsenia en oppimpen hostel - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Tiny Ruys - WaarBenJij.nu

Winkeltje artsenia en oppimpen hostel

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Tiny

24 Juni 2013 | Nederland, Landsmeer

Wat een van de doelen van deze reis was het opkrikken van de verkoop van artesenia krijgt nu echt gestalte. Ze waren een beetje blijven hangen in een pennenetui. Er was van alles niks dus eerst maar eens inkopen gedaan. De meeste stoffen en sieraden komen uit Otavale. Dit gebied staat bekend om de kleurrijke stoffen en hier leven ze ook vd textielindustrie. Hiervoor moest ik wel 5 uur heen en 5 uur terug( ff naar Parijs) maar we hebben dit gecombineerd met een bezoek aan een aantal ministeries in quito want Eva wil een vaste verblijfsvergunning maar dat gaat hier niet zo makkelijk. Ze is al 4 keer terug geweest voor iedere keer weer een ander papiertje!
Omdat ik ook het hostel en het handwerklokaal een ander gordijntje wilde geven en de nodige stofjes nodig had voor mijn ideeën zijn we wel een dagje bezig geweest. Eva vond het heerlijk dat zij eens een keer niet hoefde te beslissen en liet me lekker mijn gang gaan. Dat was wel aan mij besteed want ik hou van kleur! Prachtige stoffen, maar ook leuke tassen en sieraden.
De meeste sieraden worden gemaakt van een soort walnoot. Die ze polijsten en kleuren. Eva wist wel de winkeltjes en weet ook goede prijzen te bedingen. Met een auto vol spullen dus aan de slag. We hebben kussenhoezen, ipadtassen, placemats, tijdschriftenmappen, etuis, brillenzakjes, portemonnees, tafelkleden en diverse tassen genaaid en het winkeltje loopt als een trein. Deze maand hadden ze al een topomzet, dat hadden ze nog nooit gehad. Het werpt dus zijn vruchten af. Nu nog wat verkooptechnieken bijbrengen en dan moet het goed komen.
Dat bracht mij op het idee om wellicht voor hier een webwinkeltje te beginnen en het leek mij een goed plan om dat op jullie uit te proberen. Ik heb foto,s gemaakt van de spulletjes die wij verkopen en wellicht zit er iets bij wat jullie leuk vinden en eventueel willen kopen. Wilma had al wat dingen gescoord dus die heeft even model gestaan!!!! En jullie weten het hè het is voor een goed doel. Veel dingen kunnen ook in een andere stof of kleur.
A.s zondag komen Stephanie en bram en die gaan 3 weken op rondreis. Ik kan er voor zorgdragen dat hun de aangekochte spullen kunnen meenemen naar Nederland.
Dus dan zijn ze er over een maand. Denk ook aan leuke kadootjes voor vrienden of familie. Het aankoopbedrag kan gestort worden op gironummer 6093757 tnv m.j. Ruys.
Ik hoop dat er wat leuks tussen zit voor jullie.
Dan hier mijn lijst met artikelen en de prijs
Er zullen nog wat foto,s volgen

1. Tafelkleden diverse kleuren 2 m 20 euro 2,5 m 25 euro enz.
2 Placemats 3 euro per stuk
3 Tafellopers op maat vanaf 9 euro
4 Kussenhoezen diverse kleuren met geweven of geborduurde band 40 cm 8 euro 50 cm 9 euro
5 Kussenhoezen Otavalastof diverse kleuren 40 cm 7 euro
6 Etuis 6 euro
7 Portemonnees Otavalastof 3 en geweven 4 euro
8 Brillenhoesjes 3 euro
9 Ipadtas diverse kleuren met 3 vakken en hengsel 20 euro
10 Ipadminihoes 8 euro
11 Ipadhoes met gewevenband diverse kleuren 6 euro
12 Geweven ceintuur 7 euro
13 Iphonehouder diverse stoffen en kleuren 7 euro
14 Reisetui 5 euro
15 Tijdschriftenhouder diverse kleuren 7 euro
16 Gekleurde tas met geweven sluiting en kralen 16 euro
17 Grote tas met houten ring van Otavalastof 15 euro
18 Stoffentas halve maan Otavalastof 10 euro
19 Tas met leer en Otavalastof diverse kleuren 14 euro
20 Tas met leer en gehaakt van een soort vlas 15 euro
21 gehaakte gekleurde tas 17 euro
Sieraden:

22 Kettingen 8 euro
23 Sleutelhangers 3 euro
24 Ceintuur van kralen 12 euro
25 Armbanden 5 euro
26 Oorbellen 3 euro

  • 24 Juni 2013 - 09:42

    Jose:

    Hè Tiny ,
    Leuk voor ze dat er nu al een top omzet is,kan je nagaan als je mij in dat winkeltje zou zetten haha.
    Wat ziet het er allemaal leuk uit,en wat een gezellige kleuren.
    Fijn dat Stephanie en Bram komen,kan je ff bijkletsen.
    Je mist hier niets ,het is vreselijk weer ,zelfs de koeien bij ons in de wei worden er depressief van.
    Ze staan met zijn allen tegen elkaar aan,met hun kont in de wind.
    Vandaag een spannende dag,want mijn vader en moeder hebben een huis aangeboden gekregen,op het rietland.
    Dus vanmiddag om 12.30 kijken en beslissen .
    Het zou wel fijn zijn,weer een zorg minder.
    Je hoort het nog wel
    Xxx Bert en José

  • 24 Juni 2013 - 12:36

    Annemieke Vermeulen:

    Ha die Tiny. Wat een prachtige dingen hebben jullie gemaakt! Ik wist dat je creatief was maar dit is wel het toppunt! Het tasje wat ik van jullie gekregen heb bevalt prima. Een fijn formaat. Dus als er mensen zijn die een handtas overwegen zal ik zeggen DOEN! Ik ben nog spullen aan het uitzoeken die Bram en Stefanie kunnen meenemen. Ik heb 4 poppen gevonden en ben nu met de poppenwas bezig. Ik heb ook nog wat knutselspullen die niet gebruikt zijn. We zullen zien wat er in de koffer past. Verder zijn we druk met de laatste toetsen van Max en de musical van Lea. Nog even en het is vakantie! Lieve Tiny, nog heel veel plezier en succes met het maken van nog meer mooie dingen. Ik kom binnenkort even online shoppen! Liefs Annemieke

  • 24 Juni 2013 - 22:56

    Ans:

    Weer een enthousiast verhaal om te lezen. Wat een mooie spulletjes en vrolijke kleuren.
    Ik ga morgen even kijken of er wat leuks voor me bij zit om te bestellen. Vast wel.
    Jorn heeft nog een tas vol petten. Hij gaat ze morgen even uitzoeken. Ik denk dat er wel een aantal mee kunnen met Stefanie naar Ecuador en misschien vind ik nog wat andere spulletjes waar jullie iets aan hebben.
    Je komt echt tijd te kort daar. Er is zoveel te doen! En de resultaten zijn ook prachtig.
    Nog even en dan zijn Bram en Stefanie gezellig een paar dagen op bezoek. Ik wens jullie alvast fijne dagen!
    Liefs, Ans

  • 25 Juni 2013 - 01:01

    Marja Gosman:

    HalloTiny,
    Wat een kleurrijke bedoening, ziet er geweldig uit allemaal! Ik ga zeker wat bestellen. Komen er nrs of zo bij de artikelen die je kunt bestellen?
    Toevallig had ik Teun aan de kassa voor een partij kliederschortjes die dan weer jouw kant op gaan. De wereld is klein zoals je ziet.
    Je bent lekker bezig daar. Heel veel succes met alles!
    Liefs marja

  • 26 Juni 2013 - 18:06

    Martharuijs:

    Nou toppie al die kleurrijke dingen
    Geef de website maar door. Wij wensen je veel plezier de dagen in samenzijn met Stephanie en Bram. Veel succes en we weten zeker dat project super geslaagd zal zijn. Liefs Hennie en Martha

  • 27 Juni 2013 - 16:48

    Bep :

    Dag Tiny, wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen en wat goed dat de 'zaken' zo voorspoedig gaan. Wat een leuke en kleurrijke spullen. Ik wil al een bestelling doen, ik ga voor de grote tas met houten ring en 3 sleutelhangers. Ik zal het geld meteen overmaken.
    Wat heerlijk dat Stephanie en Bram langskomen. Geniet ervan. Succes met je project . Gr René en Bep

  • 28 Juni 2013 - 11:39

    Marjolijn:

    Hoi Tiny,

    Een webshop, wat een geweldig idee!
    Ik wil ook graag een grote tas bestellen en twee kussenhoezen (diverse kleuren met geweven of geborduurde band) van 50 cm. Leuk voor in onze nieuwe woning!

    Veel succes met al je werkzaamheden.

    Groetjes
    Marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landsmeer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

Bolivia

31 Juli 2013

Laatste dagen

11 Juli 2013

Bram en stephanie

29 Juni 2013

Zaaien en oogsten

24 Juni 2013

Winkeltje artsenia en oppimpen hostel
Tiny

Ik ben zelfstandig onderneemster en heb een verkeersadviesbureau. www.verkeersadviesbureau.nl Afgelopen jaar ben ik op rondreis geweest in Ecuador en Colombia, alwaar wij in Guamote 2 dagen in een hostel verbleven. Guamote is een dorp dat ligt aan de voet van de hoogste vulkaan ter wereld en fungeert als centraal dorp voor 10 kleine dorpen die in de bergen liggen. Ongeveer 20 jaar geleden is er door een Belgische organisatie een project opgestart om in de kleine dorpen de plaatselijke bevolking onderwijs te geven. Dit was de eerste keer dat hiertoe de mogelijk tot onderwijs werd gecreëerd. Tot op de dag van vandaag gaan er vanuit het hostel nog elke dag vrijwilligers de bergen in om in de dorpen onderwijs te geven. Er begon echter ook een behoefte te ontstaan aan praktische trainingen zoals computerles, naailes en andere handvaardigheden, welke ook werden opgezet. Om die mogelijkheid te creëren werd er gezocht naar een locatie waar die trainingen konden worden gegeven . Tegelijkertijd werd er ook naar de toekomst gekeken en is er ingespeeld op de mogelijkheid van toerisme. Hiertoe is een pand aangekocht alwaar een hostel in combinatie met het educatieve centrum kon worden gehuisvest. De locale bevolking is in alle projecten betrokken in de vorm van koks, huishoudster, gidsen, en naaisters. Ze zijn hierin erg gedreven maar missen de input van nieuwe impulsen omdat er nog niet veel contact is buiten hun dorpen. Nu er wat meer toeristen komen is het de opzet om meer handwerk te maken die aansluit op de behoefte van deze toeristen, waardoor de mensen geld kunnen generen wat ze weer kunnen investeren in educatieve projecten. Tevens komt er sinds kort een trein langs het dorp en mogen ze in het station ook een klein winkeltje beginnen. Mijn opzet is om als vrijwilligster dit artisan project te begeleiden. Hiertoe heb ik allerlei patronen, materialen en ontwerpen verzameld, die ik ter plaatse met de vrouwen ga uitwerken. Ik ga ze een beetje leren boekhouden en laten zien hoe je het beste mensen kunt benaderen om te kunnen verkopen. Tevens zal ik zorgdragen voor de inrichting en de presentatie van het geheel. Het is mijn bedoeling om voor het Hostel kussens, plaids e.d te maken waardoor de inrichting wat aangenamer en aantrekkelijker wordt om daar te verblijven. Ook zal de website moeten worden aangepast om het Hostel wat meer aan te prijzen. In juli hebben de kinderen vakantie en dan wordt er in het educatieve centrum vakantieschool gegeven. Ik ga hierbij aan de kinderen creatieve lessen geven, waarbij ik ze spelenderwijs allerlei technieken en vaardigheden wil bijbrengen. Kortom een combinatie van werkzaamheden die moeten leiden tot creativiteit en inspiratie om meer inkomsten voor de plaatselijke bevolking te genereren.

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 11461

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 03 April 2016

Nieuw Zeeland

27 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: